سپتیک تانک

برای آشنایی شما عزیزان با سپتیک تانک و کاربرد های آن

سپتیک تانک

برای آشنایی شما عزیزان با سپتیک تانک و کاربرد های آن

قیمت سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک چگونه محاسبه میگردد؟

آب از آشپزخانه، حمام و غیره شما از طریق یک لوله زهکشی اصلی منتهی به سپتیک شما می گذرد.

زیرزمینی سپتیک تانک فرآیند نگهداری فاضلاب را آغاز می کند. باید این مدت فاضلاب را به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد در پایین قرار گیرند، در حالی که روغن و گریس به سمت بالا شناور شوند.

قیمت سپتیک تانک بر اساس فاکتور های متفاوت محاسبه میگردد، و با محاسبات نهایی باعث ایجاد قیمت سپتیک تانک به صورت کلی میگردد.

در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

پس از این فرآیند، پساب مایع (پساب) سپس قادر به خروج از مخزن به میدان تخلیه خواهد بود.

این فاضلاب از طریق لوله ها روی سطوح متخلخل تخلیه می شود. اینها به فاضلاب اجازه می دهد تا از طریق خاک فیلتر شود.

پس از نفوذ در خاک، زمین فاضلاب را می پذیرد، تصفیه می کند و پراکنده می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی تخلیه می شود.

در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی باکتری های کلیفرم مضر، ویروس ها و مواد مغذی را از بین می برد.

سپتیک تانک ها برای جمع آوری فاضلاب و فاضلاب خانه هایی طراحی شده اند که به فاضلاب اصلی متصل نیستند و نیاز می‌باشد قبل از ورود فاضلاب به سیستم و یا خط فاضلاب یک تصفیه را تجربه کند.

قیمت سپتیک تانک چگونه محاسبه میگردد؟

مخزن سپتیک با یک حمام

اینها را می توان از مواد مختلفی از جمله آجر یا بتن ساخت. سیستم های مدرن تر اغلب از فیبر شیشه یا پلی اتیلن ساخته می شوند که اصطلاحا به آن ها سپتیک تانک پلی اتیلن و یا سپتیک تانک بتنی می‌گویند.

یک مخزن سپتیک تانک برای ته نشینی و نگهداری مواد جامد زائد تولید شده از یک ملک طراحی شده است. این معمولاً با تعدادی محفظه در داخل مخزن و استفاده از لوله های T یا باف حاصل می شود.

یک سپتیک تانک زمانی نیاز به تخلیه دارد که سطح مواد جامد در داخل مخزن جمع شده باشد. سپس مایع ته نشین شده از طریق محل خیساندن یا زهکشی تخلیه می شود. میدان زهکشی برای تصفیه پساب زباله توسط باکتری های طبیعی طراحی شده است. برای انجام موفقیت آمیز این فرآیند، سپتیک تانک باید به طور موثر کار کند و خاک زیرین فاقد زهکشی باشد.

در طی یک دوره زمانی، مواد جامد معلق ریز از طریق مخزن سپتیک به میدان زهکشی منتقل می‌شوند، باکتری‌ها نیز مقداری زیست توده تولید می‌کنند و میدان زهکشی را گل‌آلود می‌کنند. این امر باعث کاهش راندمان میدان زهکشی و سرعت تخلیه پساب به زیر خاک می شود. در نهایت جریان ورودی به سیستم از خانه بیشتر از جریان خروجی به زیر خاک است که باعث می شود میدان زهکشی پشتیبان شود. این می تواند منجر به شستشوی پساب به سطح یا زهکشی به خانه شود.

این پیشرفت با حجم بیشتری از آب تولید شده توسط یک خانه مدرن، همراه با مجموعه ای از مواد شیمیایی و مواد شوینده در زباله ها تسریع می شود. اینها فرآیند نشست در مخزن و فرآیندهای بیولوژیکی در زمینه زهکشی را مهار می کنند. این عوامل همراه با مشخصات محیطی و ساختمانی کنونی می‌تواند به این معنا باشد که منطقه‌ای که در آن میدان زهکشی تانک سپتیک زمانی قابل قبول بود، دیگر مطابقت ندارد و قیمت سپتیک تانک برای این محصول متفاوت بوده و نحوه اتصال آن نیز متفاوت است.

سپتیک تانک غیراصولی

اگر سپتیک تانک شما مستقیماً به آب های سطحی (خندق، نهر، رودخانه، دریاچه یا حوضچه) تخلیه شود، دیگر با الزامات آژانس های محیط زیست مطابقت ندارد و طبق دستورالعمل های آنها باید تا 1 ژانویه 2020 سیستم تصفیه خود را جایگزین یا ارتقا دهید. ، یا زمانی که ملک خود را می فروشید نسبت به درست کردن نحوه تخلیه پساب آن چاره داشته باشید و قیمت سپتیک تانک را نباید با آن جمع کرد.

همانطور که پیداست سیستم های سپتیک سازه های تصفیه فاضلاب زیرزمینی هستند که معمولاً در مناطق بدون سیستم فاضلاب متمرکز استفاده می شوند. آنها از ترکیبی از طبیعت و فناوری اثبات شده برای تصفیه فاضلاب لوله کشی خانگی تولید شدهاز جمله حمام، فاضلاب آشپزخانه و لباسشویی استفاده می کنند.

دانستیم که یک سیستم سپتیک معمولی از یک مخزن سپتیک و یک میدان زهکشی یا میدان جذب خاک تشکیل شده است.

سپتیک تانک مواد آلی را هضم می کند و مواد قابل شناور (مانند روغن و گریس) و جامدات را از فاضلاب جدا می کند. سیستم‌های مبتنی بر خاک، مایع (معروف به پساب) را از سپتیک تانک به یک سری لوله‌های سوراخ‌دار که در یک مزرعه شسته‌شوی، محفظه‌ها یا سایر واحدهای ویژه طراحی شده‌اند، تخلیه می‌کنند تا به آرامی پساب را در خاک آزاد کنند.

سیستم‌های جایگزین از پمپ‌ها یا نیروی جاذبه برای کمک به خروج پساب سپتیک تانک از طریق ماسه، مواد آلی (مانند ذغال سنگ نارس و خاک اره)، تالاب‌های ساخته شده یا سایر رسانه‌ها برای حذف یا خنثی کردن آلاینده‌هایی مانند پاتوژن‌های بیماری‌زا، نیتروژن، فسفر و سایر آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. برخی از سیستم های جایگزین برای تبخیر فاضلاب یا ضدعفونی آن قبل از تخلیه به خاک طراحی شده اند.

 

به طور خاص، نحوه عملکرد یک سیستم سپتیک معمولی به این صورت است:

تمام آب از یک لوله زهکشی اصلی به یک مخزن سپتیک از خانه شما خارج می شود.

سپتیک تانک یک ظرف مدفون و ضد آب است که معمولاً از بتن، فایبرگلاس یا پلی اتیلن ساخته شده است. وظیفه آن این است که فاضلاب را به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد در ته نشست کنند و لجن تشکیل دهند، در حالی که روغن و گریس به عنوان کف به سمت بالا شناور می شوند.

محفظه ها و خروجی T شکل از خروج لجن و کف از مخزن و حرکت به منطقه تخلیه جلوگیری می کند.

پساب مایع (پساب) سپس از مخزن به میدان تخلیه خارج می شود که شما امکان حفر چاه جذبی و همچنین تخلیه سپتیک تانک به این چاه جذبی را دارید و قبل از اصلاح و پاکسازی آن باید قیمت سپتیک تانک را بدانید تا بتوانید تمامی هزینه های خود را محاسبه کنید.

میدان زهکشی حفاری کم عمق، سرپوشیده و در خاک غیراشباع انجام شده است. فاضلاب از پیش تصفیه شده از طریق لوله کشی روی سطوح متخلخل تخلیه می شود که به فاضلاب اجازه می دهد تا در خاک فیلتر شود. خاک پس از نفوذ در خاک، فاضلاب را می پذیرد، تصفیه می کند و پراکنده می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی تحویل می‌دهد.

توجه: اگر زهکشی با مایع بیش از حد بارگیری شود، ممکن است سیلاب شود و باعث جاری شدن فاضلاب به سطح زمین یا ایجاد پشتیبان در توالت ها و سینک ها شود.

در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی باکتری های کلیفرم مضر، ویروس ها و مواد مغذی را از بین می برد. باکتری های کلیفرم گروهی از باکتری ها هستند که عمدتاً در روده انسان یا سایر حیوانات خونگرم زندگی می کنند. این نشان دهنده آلودگی مدفوع انسان است.